El banc de temps

Sóc un banc de temps. M’he adonat recentment. Feia uns anys que notava que hi ha alguna peça que no va a l’hora en el meu rellotge del temps, però darrerament la situació s’havia descontrolat de forma realment escandalosa. Ahir vaig anar a dormir i aquest matí, quan m’he llevat, havien passat deu mesos. Sembla greu, oi? Doncs no és tot. Ara fa un any i mig, em ficava al llit nit rera nit i el temps no passava. He calculat que de trenta-nou setmanes hipotètiques, en vaig viure unes cinquanta-tres.

Avui, com deia, m’he llevat i havien passat deu mesos de cop, sense avisar. I com que no és la primera vegada que se’m descontrola el temps de forma tan sospitosa i a mi m’agrada controlar-ho tot, he decidit esbrinar què passa amb el meu rellotge.

M’he fet la dormida durant la migdiada, i ho he vist tot.

Mentre dormo, la meva àvia em gestiona el temps, la molt lladre. La meva àvia té noranta anys. Sembla que en tingui setanta-cinc. Ha viscut una guerra. Ha viscut una post-guerra, una dictadura i una transició cap a la democràcia. Va perdre el seu marit quan tenia només seixanta-vuit anys, després d’intensos anys d’un Alzheimer lent i dolorós. Va perdre el seu fill petit amb vuitanta-sis i el dolor d’aquesta pèrdua li estripava l’ànima, vaig arribar a creure que moriria de pena. Ha patit situacions que poca gent podria portar amb tanta dignitat.

Elegant, amable, afectuosa, pulcre, riolera, menjadora, patidora.

Ara entenc perquè és així. És una lladre de guant blanc del meu temps, i sospito que del temps de part de la nostra família, sobretot de les que tenim mainada que ens omple el poc temps que ens deixa de babes i somriures.

I estic encantada, perquè sóc quelcom molt important, sóc el seu banc de temps. Quan l’he vista aparèixer durant la migdiada li he dit que no cal que me’l prengui més, el temps, que li’n dono tot el que vulgui. No sé si em sobra o em manca, però per si de cas demà se m’acaba, que se’l quedi, que me l’estimo molt, carai.

Anuncis

6 pensaments sobre “El banc de temps

M'agrada que comentis

