El Canvi Carmàtic

Tothom parla del canvi climàtic. Per fi, val a dir. Una mica massa tard però per fi.

Hi ha un altre canvi que em roda pel cap de fa uns mesos. El canvi carmàtic. El meu cos i la meva essència estan patint una acceleració del seu envelliment natural per causes alienes a la organització.

La causa principal ha estat l’ús desmesurat que han fet del meu pobre cos i de la meva pobra ment els dos habitants que he tingut en els darrers cinc anys. El seu consumisme compulsiu de la meva persona m’han deixat xuclada per dins i per fora.

Vegem alguns dels efectes de la insostenibilitat del seu comportament.

Per començar, l’ Amazones del meu cap es desforesta. Tones i tones de cabells cauen dia rere dia, atorgant una imatge cada vegada més desoladora d’aquella selva que en d’altres temps havia estat si més no, poblada. A més, els pocs individus que queden perden el seu color natural, oferint un paisatge albí una mica massa avantguardista pel meu gust.

Seguidament, cal anotar que els meus fruits, que sempre han estat petits per naturalesa, ara són diminuts. Després de l’alegria personal i aliena donada per la voluptuositat de l’embaràs i la lactància, ha aparegut un lleu disgust en veure que han quedat buits de tot contingut, tristos i decaiguts. Talment com un bosc després d’un incendi però, hi ha certs indicis de recuperació. Sembla que no tot està perdut i que d’aquí uns mesos renaixeran amb nova força.

La desertització avança. L’abandonament de la cura del meu cos per poder acontentar els meus petits dictadors i les seves exigències ha tingut com a conseqüència que la coberta de la meva persona s’esquerdi al mínim senyal de deshidratació interna o externa. La pèrdua d’aigua és evident i s’han de trobar noves fonts d’irrigació aquàtica.

I el resultat més preocupant del pas d’aquell  parell de tirans per dins i fora del meu cos és que els meus casquets es sobreescalfen amb facilitat. El cervell em bull. La paciència se m’esgota ja que, tot i ser un recurs inesgotable, té un període vital de renovació més llarg de sis hores, que són les que m’ofereixen de descans continu.  Això porta una conseqüència adherida, la dificultat en gestionar una quantitat desconsiderada de nous residus emocionals. N’hi ha alguns com la culpabilitat que, al no poder-los trobar sortida, estan començant a fermentar amagats en una racó profund del meu ésser, comencen a fer lixiviats i contaminen la resta impol·luta de la meva essència.

Davant d’aquesta situació, he signat un Protocol amb l’altre responsable del descontrol consumista per fer front al Canvi Carmàtic a partir de dos eixos vertebradors: la mitigació i l’adaptació.

Treballarem la mitigació evitant l’aparició de cap nou dictador xuclador d’energia física i espiritual, així com desenvolupant una tasca educativa vers els ja existents per tal que facin un ús sostenible dels recursos, oferint-los altres fonts alternatives d’aliment i diversió.

Ens haurem d’adaptar a les conseqüències del desastre prenent mesures correctores en forma de tints, sostens més petits, cremes reafirmants i hidratants, massatges terapèutics i meditació regular, així com períodes d’intensa neteja emocional lluny de la influència dels tirans.

Tot i així, val a dir, el Canvi Carmàtic ja es veia a venir.

4 pensaments sobre “El Canvi Carmàtic

  1. Que bo!! He rigut molt amb la metàfora, guapa… Acabaràs publicant un recull “físic” de posts, destinats a mares i pares “xuclats” i apareixent als matins del Cuní o algun altre programa d’entrevistes!

  2. Carai!!!! quins càrmics carmvis… però segur que els recursos esgotats són del tot renovables. ( encara que sigui amb ús d’ajuda externa).
    molt divertit però alhora real!… ai jo! i on era la tribu quan se la necessitava?? ens hem d’organitzar millor… ,-)

  3. Què booooooooooooooooooooooooooo!!!! Jajajajajaaaaaaaaaa!!!! Si vols podem fer un documental sobre el canvi carmàtic i el passem als centres cívics cagando leches!!! jijiji

M'agrada que comentis

