Març

Per fi he acabat el paquet obert de febrers. L’únic positiu d’aquests envasos és que contenen tan pocs jorns, que no tenen temps d’estovar-se. Tot i així, estava impacient per estrenar el de marços, nous, cruixents, lleugers i tebis. Les meves caixes anuals de paquets comencen sempre pels de març, són els meus preferits a l’hora de renovar armari, tot i que la gent insisteixi a embalar-los des del gener (quina mania!).

Ahir, després de la dutxa i amb el cafè amb llet a la mà, vaig poder estirar de la tireta vermella, veient com el plàstic s’estripava deixant entreveure un març daurat i brillant. Quin plaer per als sentits sucar-lo a la tassa i deixar-lo desfer al paladar. Immediatament vaig notar els seus efectes. El cabell brillant, la pell resplendent, els ulls espurnejants i el cul arromangat. Al cap d’una estona el cruixent març arribà pel torrent sanguini fins al cervell i desprengué els vestigis del darrer jorn de febrer, per iniciar un nou bloc de notes blanc impol·lut i amb una guia vermella ben fina al marge esquerre.

Vaig anar a collir les engrunes de febrer que havia deixat dins del cossi de la roba bruta, aquell tancat a l’armari de darrere la porta del bany, i vaig arrancar-ne la nota que deia: “Deixeu-me estar”.

Em vaig vestir i vaig sortir al carrer sota el sol, amb la cara somrient, les aptituds a punt i feliç per anar d’estrena.

4 pensaments sobre “Març

  1. M’ha encantat això de la tira vermella, el plàstic estripat i un març daurat per a sucar al cafè amb llet.
    Març és un bon mes, arriba la primavera i jo hi vaig néixer.

  2. ejem, ejem… espera, espera que encara ens haurem d’acostumar a una nevada cada març… com diuen: març marceja i la gent bogeja

    salut i bon març

M'agrada que comentis

