Tinc sis pensaments que em vénen constantment

Fa uns dies que penso que el meu cervell s’ha espremut o que potser ja torna a passar una d’aquelles temporades de latència sota mínims, els justos i necessaris per recordar que he de comprar iogurts o que hauria de tenir en compte els comerciants a l’hora de fer propostes com ara treure cotxes –maleïts cotxes– d’uns carrers que haurien de ser per a vianants. I penso que he oblidat com escriure o més aviat com crear noves històries, que ja no sóc el que era i que m’estic anquilosant.

Al punt de la resignació, i després de llegir una entrada llarguíssima en un bloc que sembla parlar de vòmits infantils però que parla de coherència –o això he entès jo–, penso que de fet aquests dies estic vivint un munt d’experiències personals que probablement un sociòleg o filòsof atent trobaria ben interessants. Repasso mentalment quins pensaments així una mica profunds he tingut en la darrera quinzena i penso bufa sí que tindria històries per explicar. Aleshores cavil·lo i m’adono que la meva capacitat d’escriure és com un Tupperware de 500 ml, que puc omplir de llenties o de nata, però millor no les barrejo, si queden llenties per posar al plat, la nata haurà d’esperar a l’endemà.

I per no dispersar l’atenció de servidora que escriu i vostra excel·lència que llegeix, intento enumerar aquestes experiències recents i, en cas que s’hi avingui, la reflexió a que m’han portat:

1)      Els refredats d’estiu són terribles. Si els passa una mare rai, però si els passa una persona petita resulten molt pesats, acaben derivant en bronquitis i fan patir més que els d’hivern.

2)      És recomanable no fer comandes de res important i resar perquè no s’espatlli la nevera en ple mes d’agost. Entre els que corren de vacances, els que tenen les neurones llepissoses per la xafogor, els que dormen poc perquè se’n van de farra entre setmana i el trànsit dens, intens, embussat i clínicament agut, rebre una comanda i/o un servei tècnic pot ser tasca de titans.

3)      Hi ha molta gent que escriu al món. Molta. Hi ha molta gent que escriu millor que tu i que no es menja un rosco, hi ha molta gent que escriu pitjor que tu i que publica amb relativa freqüència. Sembla ser que el món de les editorials, dels premis literaris i del glamour escriptor és molt més complicat del que creies. Potser un dia una fada blava amb vestit de bombonera i ales de cel·lofana et tocarà la coroneta amb la seva vareta màgica, et posaràs de moda entre els entesos i arribaràs lluny, o si més no, arribaràs a algun lloc. Però el més probable és que això no passi. Si et vols presentar a un premi, fes-ho, però amb allò de que l’important és participar escrit al front.

4)      Les persones sovint es mouen per interessos. Es creen xarxes d’amistats en les que es veu d’una hora lluny qui té l’interès i qui es deixa ensabonar pensant “tu-vés-fent-que-no-et-servirà-de-res-però-piloteja’m-una-mica-més-que-em-va-bé-per-l’ego,tot-i-que-en-el-fons-sé-que-només-em-vols-per… el que sigui”.

5)      Paral·lelament va in crescendo la gent que es mou per solidaritat, que parla de sinceritat, que comparteix el poc que té i que troba amistat o aspectes en comú en aquell de qui menys s’ho esperava. És una sensació molt gratificant, sobretot quan l’amistat va madurant i comença a desembocar en una telepatia quasi instantània, i et truca una amiga mitja hora després de que hi hagis pensat, o un amic t’envia un mail dient-te que esteu molt callats.

6)      I per acabar aquest primer esquema, el més important après aquests dies. Si escrius sobre sexe tens l’èxit lector assegurat.

Si no us han agradat les llenties, us aviso per a les postres.

8 pensaments sobre “Tinc sis pensaments que em vénen constantment

  1. M’agrada molt el punt 5 :), però estic d’acord amb tots sis, sobretot amb l’1 i el 3.
    I ls llenties porten ferro, o això deia ma mare empunyant la cullera amenaçadora.

  2. Nena, veig que no paras. M’agradan molt els teus escrits, així que no facis cas de la gente glamurosa i amb amics dins del mon editorial. Algún día i serás tú per mérits propis i aixó no té preu. Segueix escribent (sento el meu catalá escrit) que aquesta es la manera d’arribar on vulguis. Petons i andevant.

  3. Fa setmanes que no avanço ni una línia de la novel.la que llegia, ha agafat pols i tot; tampoc avanço en la meva pròpia prosa…moltes idees i pocs moments rentables. La realitat s’imposa. Llegir això que has escrit potser m’ha tocat el botó que reactiva la màquina. Una abraçada!

  4. Jo estic una mica sense piles. Avui, a més, fa un dia calorós i enganxós.

    Tenia intencions de llegir molt, de millorar el meu bloc, de llegir nous blocs, la veritat és que estic fent menys del que pensava.

    La intenció d’anar a córrer tampoc l’estic complint. De moment, de 10 dies, solament hi he anat 3 vegades.

    Ja veus que no ets l’única amb les realitats per sota les expectatives.

    1.- Trobar-se malament és un petit calvari, ara bé, si el malalt és un nen, pateix tothom,

    2.- El frigorífic ens va donar un petit ensurt fa 3 dies, però finalment ha resistit.

    3.- No conec el món literari. Ara bé, segur que és ple de tortuositats.
    Com dius, segur que hi ha molta gent que escriu, hi ha interessos, hi ha contactes, hi ha talent…, un autèntic puzle.

    4.- Segur que hi ha moltes persones amb interessos que ens son desconeguts que pul•lulen per les diferents xarxes. Però també n’hi ha als partits polítics, a les associacions i fins i tot entre els veïns d’una vivenda.

    5.- Si, crec que no es parla el suficient de la quantitat de persones que es dedicant a diferents tasques de manera desinteressada.

    6.- Segurament si, és un dels temes amb més d’èxit. Saber-ne escriure (bé) sobre sexe tampoc és tant fàcil (crec).

    Per un estiu sense tribulacions!

M'agrada que comentis

