Digue’m el que vull sentir

Digue’m que tot seguirà bé, que res no es torçarà, que faig bé la meva feina, que sóc bona mare o, si més no, que ho faig prou bé per ser només la segona vegada.

Assegura’m que no trobes que una tardor calorosa m’està fent rància, que entens que ara ja em comenci a espantar una mica el futur.

No em facis pensar, ni aixecar el cap.

Deixa’m reposar del cansament emocional de les darreres setmanes.

Confessa que t’agrado més quan somric.

Convènce’m de que no importa que abandoni l’escriptura per uns dies, que és normal tenir alts i baixos també en aquest camp, que és bonic creure que escric només per a mi, però que va deixar de ser del tot cert a partir del dia en què vaig decidir mostrar-ho al món.

Critica aquesta nuesa escrita perquè això no és fa, perquè s’ha de tenir intimitat, perquè no aporta res.

No m’expliquis com hauria d’intentar ser, perquè això ja ho sé.

Digue’m altre cop que tot seguirà bé, que mai no tornarà a ser igual, però que res no es torçarà.

Digue’m el que vull sentir, només avui.

Anuncis

5 pensaments sobre “Digue’m el que vull sentir

  1. La nuesa (emocional, espiritual i, sí, també un bon xic física) de l’escriptor és una de les coses que mantenen la humanitat en el seu lloc. Mentre hi hagi algú que escrigui (i pinti, i faci música, i interpreti històries…), tant si és per a un mateix com per a la pròpia mainada, com per fer sentir orgullosos el pare i la mare, com per un munt de seguidors i lectors que veneren el terra que trepitja i els fulls que esquitxa amb les seves entranyes, la raça està salvada. Totes les lletres que s’escriuen són necessàries.

  2. M’has recordat una pel·lícula que es diu Johnny Guitar (un clàssic) en que en una escena ella li diu a ell (una cosa semblant a): Menteix-me, digue’m que encara m’estimes…

    • Jo vaig llegir un llibre fa molts anys (que en aquell moment no vaig entendre) que es deia “Digues que m’estimes encara que sigui mentida”, de la Montserrat Roig, i que hauria de rellegir. En breu.

M'agrada que comentis

