Per molts anys

–Que demani un desig, que demani un desig!– diu una cançó qualsevol, que parla d’un aniversari qualsevol, d’un grup qualsevol. Per cert, tampoc n’hi ha per tant.

Veure fer anys als fills em produeix una emoció estranya i contradictòria conformada en gran part per dos sentiments, que no oposats, sinó complementaris.

Orgull. Creixen sans i feliços, cada dia més autònoms, amb una personalitat molt més marcada, assemblant-se cada cop més a ells mateixos i menys a nosaltres, aquells progenitors totpoderosos culpables i responsables de totes i cadascunes de les seves errades i simples coincidències dels seus encerts, quina gran ironia. Una exorbitant sort que em fa sentir afortunada, plena i recompensada.

Nostàlgia. Ells bufen les espelmes però els anys em cauen a mi. Jo no en tinc 36, no; tinc aquests, més dos, més quasi set. En total, aviat 45. I així em sento. Jove però madureta. Amb plenes capacitats, però pentinant cabells blancs –tenyits– i mirant d’allisar les arrugues dels ulls amb les puntes dels dits plenes de crema hidratant. Feu números, quan ells bufin 30 i 35 espelmes jo en tindré 65, però em sentiré com una àvia de 130!? O a partir d’un màgic moment el comptador es capgirarà, ells sumaran i jo restaré? Potser quan tinguin fills, jo néts? Un insòlit peatge que em fa sentir el doble de vella a cada pastís bufat.

Sintetitzant, l’emoció estranya i contradictòria conformada en gran part per dos sentiments, que no oposats, sinó complementaris, em fa sentir… viva!

Que demani un desig, que demani un desig? Per molts anys.

Anuncis

2 pensaments sobre “Per molts anys

  1. Doncs Felicitats, per tot, per mare, pels teus fills i per la vida.

    Els fills són una mesura del temps i a l’hora una mesura de nosaltres mateixos. La vida és plena de coses bones, i una d’elles és aquesta de poder compartir el bufar espelmes amb ells.

M'agrada que comentis

