Els pares d’Orient

En un primer moment vaig pensar que bromejaven. Els rumors es confirmaven i començava l’assumpció de realitat del temor més íntim.

Com aquell qui s’ennuega, havien esputat la frase «Qui volies que fos, bufó?». Me’ls vaig quedar mirant, tot jo ple de llàgrimes, amb l’orgull ferit i la confiança traïda. Fins i tot em va semblar entreveure cert aire d’escarni en les seves mirades rioleres. Les infantils qualitats d’innocència i d’il·lusió que tant he anhelat anys després em van semblar els més ridículs dels defectes en aquells moments. Dies després, avergonyit per la meva afició somiatruites, després de plorar com un desconsolat moquejant sobre el meu osset recuperat del fons de l’armari, i amb només vuit anys, vaig ser prou valent per asseure’ls al sofà i interrogar-los severament sobre els perquès de la seva estafa.

—Tothom ho fa, és una tradició— van balbucejar.

—Quin és aquest costum que troba divertit enganyar als més petits, abusant de la confiança cega que us tenim?

—És una tradició de la nostra religió.

—I l’objectiu és…

—Viure de prop la vostra il·lusió, l’ingenuïtat. Recuperem així una engruna del millor de la nostra pròpia infantesa.

—I no recordeu el desengany que vau patir?

—Alguns sí, d’altres no tant. La vida està feta de desencants, maco.

Vaig trigar uns segons a ser prou agosarat per etzibar-los la conclusió.

—Així, és una tradició d’un món malalt que té la creença que només es pot il·lusionar amb l’engany, fins i tot embolicat i ofert als més innocents.

Torbats, van dir no sé què de repartir més regals i em van deixar assegut a la cadira, pensant com n’estaven els meus reis, d’equivocats.

2 pensaments sobre “Els pares d’Orient

M'agrada que comentis

