Vida pel boc gros

Por

Vermella por

Punyent vermella por

Feridora punyent vermella

Por

 

Incertesa

Ocre incertesa

Asfixiant ocre incertesa

Ombrívola asfixiant ocre

Incertesa

 

Vida

Taronja vida

Fràgil taronja vida

Serpentejant  fràgil taronja

Vida

 

Llum

Violeta llum

Anhelada violeta llum

Exigida anhelada violeta

Llum

 

Llum il·lumina en violeta

Vida taronja

Foragitant

Vermella por

Ocre incertesa

 

Anuncis

9 pensaments sobre “Vida pel boc gros

  1. A mí m’agraden moooolt més els relats, però això és com tot, qüestió de gustos… Cal dir que no hi entenc, ni de poesia ni, per exemple, d’òpera…
    Nooooo? diran els entesos; doncs no, la veritat, no ho sé, potser és per falta d’interès, encara que pugui sonar políticament incorrecte…
    Mira, què hi farem! 😉 Petons.

  2. M’has fet pensar en com relacionaria jo aquest colors amb els conceptes amb els quals els marides.

    Jo no faria les mateixes parelles, però ja m’està bé la teva tria.

    …, però la discutiríem!

  3. Doncs et dono resposta i amb molt de gust:

    – Por: color negre (per què, en a mi, els pitjors pensaments i records em venen acompanyats de la foscor).

    – Incertesa: Gris (pq, no és negre, no és blanc. És un estadi intermedi, com de trànsit, però que pot esdevenir estat permanent).

    – Vida: Verd (tòpic, si, però el verd el relaciono amb la natura i en a mi m’agrada molt perdre’m per les muntanyes).

    – Llum: Blanc (pq és l’absència de color. Quan hi ha molta llum, no hi ha colors).

    Molt bàsic, ja ho se. Gens poètic, ja ho sé.

    Una alternativa més poètica, podria haver estat:

    – Por: Blanc (pq el blanc no representa res i és l’estat de l’ànima quan se sent espantada, que no és ni ànima, ni res).

    – Incertesa: Negre (pq, el negre recorda la foscor en la qual ens sumim quan ens debatem internament entre el fer i el no fer, entre el nosaltres i els demés).

    – Vida: L’arc de san Martí sencer (pq és l’explosió dels sentits, la irreverent revolta davant la tristor i la indiferència).

    – Llum: Aquell color del mar al matí quan està sortint el Sol (pq és l’anunci del que esdevindrà).

    Bé, m’he posat a respondre i m’he deixat portar.

    • Gràcies Tomàs. Jo vaig triar:
      – Por: vermell. De pànic, de ferida, de perill.
      – Incertesa: Ocre, perquè igualment que el gris per a tu, per mi no acaba de ser cap color definit. És un color trist, eixut, poc definit
      – Vida: taronja, perquè és el color del sol, de l’escalfor, de moltes fruites sucoses. Hagués triat l’arc de sant martí, però no quadrava en l’estructura.
      – Llum: tot i ser blanc el més pur, la llum violeta és aquella més propera al món espiritual.
      Però podria triar-ne d’altres amb raonaments semblants. 🙂

M'agrada que comentis

