Tres-cents cinc quilòmetres

Ahir vaig fer tres-cents cinc quilòmetres en cotxe per venir-te a veure, per estar al teu costat, encara que fes tard, encara que no veiés l’anagrama per miopia i tot i empassar-me trenta minuts de retenció de ronda. Ahir em vaig fer un regalàs, encara que no ho sembli. 
Un regal que havia d’arribar d’aquí a cinc anys però que tots hem tingut la sort que s’hagi avançat. La presentació d’un Senyor Llibre amb una Senyora Il·lustració a la coberta i en una Senyora Llibreria que desconeixia —sí, sóc una ignorant, qui no coneix La Central del Raval—. Unes miques de nervis compartits (coses d’una empatia malaltissa), l’alegria de conèixer persones que creia més grans i menys simpàtiques del que són en realitat, un reconeixement de que estimo una bestiesa una noia de cabells arrissats i esperrucats, sense condicions i sense dobles intencions. Un entrepà de truita que m’ha fet anar lleugera aquest matí i un parell de cerveses que hagués allargat fins a la matinada. Una conversa molt agradable i un llibre dedicat per a la meva mare. Tot això embolicat en un paper de tres-cents quilòmetres com petits cors, un rere l’altre, continents de dos-cents quaranta minuts per estar sola i dos-cents deu més per compartir.
Moltes gràcies, Tina Vallès, per escriure una excusa tan ben trobada per concedir-me un regal com el d’ahir.


Anuncis

6 pensaments sobre “Tres-cents cinc quilòmetres

  1. Ara que hi som (quasi) tots: ja veig que la cervesa va córrer més quan vaig marxar, però m'alegro que arribessis sana i estàlvia a casa i que els Mozzos no et vagin fer bufar, pel que dedueixo.Per cert, em va agradar força "Delicades", algunes de les històries són bones i molt ben interpretades. Una sorpresa, ja que hi anava amb les meves prevencions habituals davant del teiatru. Recomanable, però dura pocs dies.Au, torno a la feina que no faig vaga.

M'agrada que comentis

