V PREMI EL CÀLAM DE NARRACIÓ BREU SANT JORDI 2012

Ja em disculpareu el meu estil d’avui. És la meva primera vegada i ja se sap que els mortals acostumem a ser matussers com a aprenents.

Ahir era Sant Jordi. Sí, ja sé que ho sabeu. Era per començar d’alguna manera, però potser no vaig gaire bé. Hi torno.

L’any passat ja ho vaig provar però no va haver-hi sort… No, així en negatiu tampoc, que fa lleig. A més no va ser qüestió de sort, sinó d’inspiració i savoir faire (o manca de, més aviat, l’any passat).

Res, que d’això, que mireu, que ahir, doncs que vaig anar a recollir el meu primer premi literari i que n’estic molt contenta.

Des de fa cinc anys l’ajuntament de Torroella de Montgrí organitza un concurs de narrativa breu. Brevíssima, perquè són només tres-centes paraules, i amb la meva dispersió lingüística i mental… I de la categoria d’adults per a lectors adults van decidir que el meu era el més adequat. Ahir hi havia l’entrega de premis amb cava i tal. Vam haver de llegir el relat i a mi em va mancar l’alè i em tremolà la veu i el cos sencer. Però la reacció del públic en el paràgraf final em va donar l’oxigen que necessitava per somriure i tot en la recollida del premi físic (un mp3 per al cotxe i un xec per bescanviar cinquanta euros en llibres).

El meu agent estilístic literari voluntari (gràcies, sr. Miró) m’havia proposat que algú en fes un vídeo, de la lectura. Però amb un fill de dos anys i mig en inici de procés gripal a la falda del càmera (gràcies, sr. Murphy), va ser completament impossible (gràcies per l’intent, sr. Albertí). Així que quan tingui alguna foto decent dels organitzadors la penjaré (gràcies sr. Reynés). Conclusió, els homes del meu voltant tenen molt bona intenció però poca capacitat futurològica.

M’acaba d’arribar una foto de la meva cara d’ensurt. Gràcies, Àngela Ventalló!

Tampoc vaig donar les gràcies a ningú, desastre. Gràcies especials a la meva fan número u (sí, gràcies mama) i a la meva gran amiga escriptora (sí, gràcies sra. Vallès) i a tota la resta de lectors i lectores que em seguiu (sí, gràcies amics, Fulanitos, Menganitos i Sutanitos diversos).

Ja us podeu descarregar el relat (cliqueu sobre els “Caramels Delícies” del final d’aquest text), guanyador de la categoria adults per a lectors adults del V PREMI EL CÀLAM DE NARRACIÓ BREU SANT JORDI 2012.

Gràcies especials a l’ajuntament i a les Xibeques de Torroella de Montgrí per impulsar la narrativa en català. 

Ja està? Ha quedat decent?

Caramels Delícies

15 pensaments sobre “V PREMI EL CÀLAM DE NARRACIÓ BREU SANT JORDI 2012

  1. Primer de tot felicitar-te. El vaig trobar francament bo, si no no l’hauria …at (ja m’entens). En aquestes èpoques va bé una mica d’humor, fins i tot d’humor “negre”? (no m’agraden les etiquetes). Penso que et vas superant, i no et facis l’estreta, saps que és veritat.
    Un petit consell a una guanyadora novell: Amb tants agraïments i te n’has deixat un d’important: El Jurat del Premi. Com que l’experiència és un grau, en el proper Premi que guanyis ja no et passarà. FELICITATS!!!

  2. Gràcies a tú Carme, per escriue i decidir participar-hi. Per al Càlam ha estat una sort tenir una escriptora com tú.

M'agrada que comentis

