Com un tren de vapor que fa girar les rodes lentament, xum-xum, amb esforç, xum-xum-xum, que sembla que no tiren, que no poden i de sobte xum-xum xum-xum enceben el moviment. Que vull escriure un parell de contes, però que em vaig torbar en una estació massa dies i guaita ara, no hi ha qui m’engegui. Que ha nascut una por nova de quedar-me sense via, com si sabés del cert que algú m’espera de peu a l’andana de la propera estació, amb una gran pamela i un petit terrier. Però dins el vagó hi ha un revisor i un viatger, insolentment exigents, que reclamen el retard, que què cony faig que no engego, que a aquest pas no arribarem enlloc, i que em deixi de pors de maldestres començaments, de tant tirar carbó a la màquina, que potser només amb una guspira nascuda del propi xum-xumeig allò ja engegarà. Així que ahir vaig decidir que em tornava a calçar la gorra en aquest cap massapensant, vaig donar corda al meu rellotge de butxaca i li fotrem gasto al teclat, tot i la calor, el foc, la feina, la no-feina, els nens i els no tan nens. Potser els contes no acabaran sortint, podria ser, però a alguna estació arribaré, encara que sigui a empentes i rodolons, que aquesta meva via és encara pitjor que la que mena a Puigcerdà.

Tu, que ja està. Que sembla que això ja belluga!

Anuncis

6 pensaments sobre “

  1. És dur i difícil, oi? Segur, escriure per escriure i sense més pensaments que el de guardar el que un ha escrit o com a molt penjar-lo en el bloc tot esperant que algun bon Jan s’ho miri i et digui el què .es una cosa, i escriure amb unes altres mires com ja estàs fent tu és una cosa molt diferent.

    El paper blanc costa més d’emplenar, les idees no semblen prou bones o prou originals, el principi no sembla prou diferent d’altres i el desenllaç és un desafiament.

    Ànims, tot anirà bé.

M'agrada que comentis

