Independència

De petita sempre deia quan tingui divuit anys m’independitzaré i els meus problemes desapareixeran. Ma mare ja no em podrà dir res, i podré tornar a casa a l’hora que em sembli sense donar explicacions a ningú.

Van arribar els divuit i em va convenir més quedar-m’hi, bàsicament perquè no tenia un duro i encara depenia de la setmanada i les ajudes econòmiques de la mama, que estudiant i treballant no s’arriba a tot arreu. Però continuava somiant, de forma més serena, en la meva independència i la meva adultesa. Entrar i sortir, menjar a l’hora que volgués i el que em semblés.

Quan per fi vaig acabar la carrera i vaig trobar una feina que em va permetre tenir aquell petit estudi de vint-i-cinc metre quadrats del carrer Maignon —que se m’enduia la meitat del sou, així de cara era la meva autonomia— vaig passar una època molt curta de glòria solterona i adulta, de menjar i anar-me’n al llit a deshores i amb qualsevol cosa. Fins i tot em vaig independitzar una mica dels meus col·legues, quina mandra haver de sortir al vespre, mirant-me la tele del llit estant, bàsicament perquè en un espai tan just el llit era el sofà i a la inversa.

A mida que els mesos, els anys i les dècades han anat passant, m’he adonat que ja no sóc independent, que volta per casa una nova aliança d’estats. Tenim dues regions més o menys assenyades i obedients, però tinc la certesa que d’aquí a uns anys se’ns manifestaran amb pancartes pels passadissos de casa, primer pel seu estatut d’autonomia i segur que, més tard, per la idealitzada i preuada independència, que ens afanyarem a concedir amb llàgrimes als ulls i orgull al cor.

Com ha de ser.

4 pensaments sobre “Independència

M'agrada que comentis

