16 d’octubre de 2012

Diumenge dinar familiar per celebrar el proper aniversari del petit de la família, que en farà tres. Ens trobem ma mare, ma germana i el seu home i ma neboda (tres anys i vuit mesos), la meva tieta (vuitanta quatre anys), la meva àvia (noranta tres), servidora amb son company i mons dos fills (el quasitres i el quasivuit).

Els nens criden, s’esveren, juguen, es barallen, ploren, somiquen, riuen i corren. Vaja, el que fan tots els nens.

La meva àvia, esglaiada, diu jo he tingut tres fills i no hi havia aquest xivarri, eren molt més tranquils. Intent d’atemptat a la fràgil seguretat maternal de la meva senyora germana i servidora. Però tot controlat. I jo que dic això és perquè la memòria és molt selectiva i només ens quedem amb el millor dels temps passats.  I la meva àvia que no, que eren molt més tranquils i no s’esveraven tant. I ma mare, que hi fot cullerada, i esbotza la teva germana i tu éreu molt més tranquil·les; bé, tu potser no tant (segon atemptat fallit a la meva autoestima), però éreu calmadetes.

Mentrestant cridòria i cotxes volant pels aires.

I ahir, pensant-hi, arribo a la conclusió que eren altres temps, que les dones no treballaven fora de casa, que els nens i nenes no anaven a escola fins que no era obligatori, que el ritme de la societat era un altre. Avui ho comento amb ma mare i em diu no, el que passa és que estàvem coaccionats, ens tenien reprimits. Ens passàvem el dia a casa i els diumenges a casa l’àvia, ens tancaven en una habitació i era impensable sortir-ne corrent pels passadissos, rient i plorant, somicant i jugant.

Així que avui, que mon fill petit ha fet tres anys, he pensat que potser sí que semblen esverats, però que estan vivint una infància que hauria volgut jo viure. I aquest és el meu regal. I diria molt que el de la meva germana també.

5 pensaments sobre “16 d’octubre de 2012

  1. Veig que has canviat l’aspecte del Bloc.

    Pel que fa a la trobada familiar…, “como la vida misma”.

    Quan als nens i les nenes, penso que potser si que hi ha una part del que dieu.

M'agrada que comentis

