Febre

Avui tinc una companya muda que m’usa la llengua per dir allò que sent, un gemec intermitent de fàstic i congestió permanent. No vull fer rimar, però avui no penso pas mirar-m’hi ni gota ni gens, que tinc l’excusa de la febre i l’avorriment. I de fet, quines ganes de perfeccionar el que escric, si avui no res és més perfecte que la meva manca absoluta de dignitat. He intentat recuperar-me prenent infusions expectorants, prenent una dutxa purificadora –i gratament relaxant, tot s’ha de dir– fent alguna capcinada i llegint contes com cal. Però res. Em diuen que reposi i jo sóc incapaç de fer parar el meu cap. Al contrari, sembla que la febre augmenti les connexions neuronals i he començat un conte que promet. Promet, promet, doncs que no prometi tant i que s’hi posi ja. Sóc una perfecta representació de la cultura de l’excusa. Sóc la senyora Ésque. Ésque Notinctemps, Ésque Notincidees, Ésque Nominspiro. En dies com avui, que no són gaires, i des dels quals em puc veure de lluny, asseguda al sofà, repenjada als coixins d’un llit suat de grip, m’avorreixo de mi mateixa. Em fotria un parell de bufetades, però com que no sé en quina direcció clavar-me-les, me n’estic, no fos que acabés amb la cara inflada i el ventre esbudellat (quina altra cosa es pot esbudellar sinó un ventre?). Com en aquella peli, m’imagino a mi i a les meves excuses assegudes al sofà de casa, amb l’ordinador a la falda i els mocs caient a degoteig, i tota una fila índia, de jo mateixa i servidores, esperant el torn per fer-nos passar la ràbia. Ui, se m’acut un que s’hi afegiria, també, que sempre em diu que m’hostiaria. Quedes convidat, quan vulguis, amic meu, a la teva disposició.

I quan passi la febre, passarà la clarividència i tornaré a ser la mateixa cagadubtes amb autoestima de paper de fumar de sempre.

Que no passi la febre (quines bajanades de dir!)

Un pensament sobre “Febre

M'agrada que comentis

