Per ser lliure

DSCF4611

El meu fill petit, com molts d’altres, és un geni de la creativitat. Em diu que les estrelles del cel deuen haver sortit de la sopa, que la lluna s’encén i s’apaga amb un interruptor que controla el sol i que si es pinta les mans amb retolador no és per fer-me enfadar, sinó per ser lliure. Aquesta última resposta em va crear cert malestar la primera vegada. Ara tot ha quedat només en curiositat, perquè cíclicament repeteix l’acte i cada vegada el seu raonament és idèntic, i no aconsegueixo treure’n l’entrellat. Però ho trobo exquisit, una idea d’una bellesa plàstica enorme, i és per això que no insisteixo gaire en la recerca d’una explicació més detallada. M’agrada que es pinti les mans i s’engargoti els dits i m’agrada preguntar-li per què ho fa i sentir la seva resposta, serena, quasi adulta en el to: per ser lliure.

Són aquells petits moments en què tot és relatiu i només importen aquells ulls rodons fixats en els meus, uns artells rodanxons tatuats i la certesa de que la puresa existeix.

I intento deixar per més tard la por de saber en quin moment, entre tots els adults, li retallarem les ales en aquesta poètica creativitat.

Anuncis

6 pensaments sobre “Per ser lliure

  1. De vegades la veu més infantil és capaç de dir allò que molt desitjaríem dir i que ja no sabem perquè a nosaltres si que se’ns han tallat les ales.

M'agrada que comentis

