Només un any

Deu fer només un any que visc la Natura d’aquesta forma tan íntima i plena. Un canvi dins meu, un petit interruptor que he arribat de puntetes a pitjar, me l’ha fet veure en tota la immensitat que representa. Mai no he estat una persona religiosa, però sovint m’he considerat espiritual. Pots dir-li emocional, si prefereixes, segur que m’hi reconeixeràs.

Deu fer poc més d’un any que la Natura realment m’emociona per dins, que he aconseguit aprendre a mirar-la, a sentir-la, a deixar-la que em ressoni fins en l’última cèl·lula i no només per la seva bellesa, sinó per la seva totalitat, per la seva immensitat, per l’abraçada que només puc sentir en la seva companyia. No sóc especialment excursionista, no vaig a caminar boscos cada dia, ni mai no m’ha agradat pujar muntanyes, sóc més aviat contemplativa. Però no t’equivoquis, no per això em sento lluny d’Ella. Una sola mirada al mar que m’acompanya cada dia m’omple els ulls i les seves conques de Natura, per molt que hi vegi barques de pesca, edificis i passeigs enllosats: mirar el mar m’inunda. Lluny de les quatre parets que m’empresonen sovint, o només a vegades.
Deu fer només o poc més d’un any que em sento Natura. Per això, només, ha estat un gran any.

L’únic que voldria desitjar és no perdre aquest camí que fa poc que he trobat, perquè a la fi marxaré, i ara no tinc temps per perdre, només vull ser conscient de cada minut en aquest pla. Començo a entendre que el més important no és el final, perquè aquest segur que arribarà, sinó el camí que seguiré fins allà.
I perquè no, no tot està escrit, perquè t’he de dir tantes coses i només te les podré dir com em vinguin al cap, d’una en una, de moltes en moltes, endavant i enrere, perquè és així com les sento, perquè el meu sentir no sap de discursos, només per això, segur que serà un gran any. Perquè només és una pedreta minúscula més en l’univers de la meva realitat.

còdols en el meu món

M'agrada que comentis

