Personal, sense expectatives ni contemplacions. Dia 9.

Dos dies sense escriure i un tercer, aquest, amb unes ganes terribles —un petit gran canvi.

Com quan vaig començar a aprendre a dibuixar, de cop i volta tot m’ha començat a semblar altre cop interpretable i l’òptica de la mirada (escrita) m’ha canviat per apreciar els contorns, els clars i els foscos, les llums i les ombres, el volum planer dels pensaments.

Em disperso amb facilitat, però, com abans. Abans de què? Abans de perdre el fil, abans de començar a pensar massa en qui llegeix i massa poc en qui escriu.

Però avui, sobretot avui, un concepte m’ha dut fins a una reflexió entortolligada sobre ella mateixa i que s’ha anat estenent per damunt de tot, Un restaurant que aposta fortament pel producte de temporada… ha connectat amb No tens mongeta verda?! i també amb Si tens carabassó, porta’n.

I de sobte m’he trobat pensant si, talment com els fruits, nosaltres també som de temporada. Temps de pebrots, de tomates o de cols… ¿Durem també nosaltres un programa per donar els millors fruits durant certs mesos de l’any?

¿Hi haurà algú com l’enciam de fulla de roure que va fent quasi tot l’any però que només durant dos mesos és molt bo?

¿Escriurà, dibuixarà, composarà algú només a l’estiu, com una tomatera esbojarrada, i viurà tot l’any de les seves creacions “de càmera”, venent-les de mica en mica per no malbaratar-ne el preu?

¿Estarem ingerint intel·lectualment versos buits de nutrients, escrits pobres en energia o pintures transgèniques, amb l’excusa de fer-nos arribar durant tot l’any la mateixa quantitat de cultura encara que no en sigui temps?

Potser la poesia és producte de primavera, els contes d’estiu i les novel·les d’hivern… Potser els llibres en són la conserva, el congelat, la salaó…

Aquest és dia nou, ple de pensaments.

de temporada

M'agrada que comentis

