Res a explicar?

Potser el fet de no saber què explicar ve donat no tant per no tenir res a dir com per tenir la creença que el que hi ha no és prou interessant o prou desconegut. Fa un any ben bo (potser dos) que en la meva vida abunden els moments en els quals no escric (ni parlo) perquè penso que tothom sap el que jo sé. Que les meves descobertes són tardanes, pensaments repetitius en les ments dels altres, que tot just als quaranta-un arriben al meu cap, al meu cor, al meu esperit, després de passar pels caps, cors i esperits de tota la humanitat.

Fa uns dies m’adono que quan penso això amb tota seguretat m’estic equivocant. Cert que el que tinc per explicar no interessa a tothom, potser només a uns quants, ja m’està bé. Però escoltant les persones, obrint els ulls i el cor a allò que m’expliquen darrerament, comprovo, sovint, que els meus coneixements no ho són de tot déu, que potser tinc alguna petita joia per aportar a la conversa, a la lectura, al pensament dels altres. Quina absurditat, oi, creure’s indiferent al món? Doncs no sóc l’única que se’n sent.

I…

com que fa molt que estic enfadada amb l’escriptura i ja començo a tenir ganes de fer les paus,

com que sé que l’escriure és com el dibuixar, com la música, com l’estimar, com el créixer, que només se n’aprèn amb molta pràctica,

com que sé que ningú tret de mi no espera res del meu talent escriptor,

com que em fa feliç i m’agrada fer-ho sense obligacions, compromís ni sous,

escriuré.

Visca la vida, visca la primavera, i visca l’escriptura lliure!

Anuncis

2 pensaments sobre “Res a explicar?

M'agrada que comentis

